Frontera-navnet genopstår som el- og hybridbil med opdateret Opel-logo og i midten af Opels Vizor-front. Den tyske SUV er netop præsenteret – her er de første billeder og specifikationer.
Bilen er designet med et robust udtryk. I kabinen – som Opel lover er rummelig – er der et vandret digitale cockpit med to 10″ skærme.
Rattet er nydesignet og Frontera er den første Opel, som lanceres med det.
For at øge komforten har Opel udviklet et såkaldt Intelli-Seat-system, hvor presset på halebenet mindskes for bedre komfort.
Der kommer en udgave med op til syv sæder.
I en fem-sæders variant rummer bagagerummet 460 liter og lægges bagsæderne ned, er der plads til 1.600 liter.
Et tag-telt med tilhørende stige kan tilkøbes, så outdoor livsstilen kan leves til fulde. Taget kan bære op til 240 kg, når bilen står stille.
El- eller hybridmotor
Motormæssigt kan der vælges mellem ren el eller 48-volts mild-hybrid. Vælger du mild hybrid får du en 1,2 liters turbo-motor med 100 hk. Benzinmotoren arbejder sammen med en elektrisk motor (28 hk) og en seks-trins dobbeltkoblings gearkasse.
Frontera fås også i en kraftigere mild-hybrid udgave med 136 hk og turbo.
Er du til ren el, er der to varianter at vælge imellem. Ved introduktionen fås en udgave med en rækkevidde på 300 km. Senere kommer en ”long range” udgave med en rækkevidde på ca. 400 kilometer.
På udstyrsfronten kan der vælges mellem en grundmodel, som bare hedder Frontera, og en GS variant. Der kan tilkøbes udstyrspakker.
Topmodellen får et multimedie infotainment system med 10” farveskærm, navigation og bakkamera.
Forventet lancering og pris i Danmark er endnu ukendt.
Foto: Opel