fbpx
 
Categories Bilnyheder

Nyhed: VW ID. Buzz med lang akselafstand

Posted on
Nyhed: VW ID. Buzz med lang akselafstand

Først den korte – så den lange: VW ID. Buzz præsenteres nu i en version med lang akselafstand. Her er der plads til 7 personer, et større batteri på 86 kWh, en ny elmotor på 286 hk og lynladning op til 200 kW. Vi ser den på gaden i starten af 2024.

Den lange version byder også på andre nyheder: Den fås med et gigantisk panoramatag med elektronisk styret toning, nyt infotainmentsystem, ny software og mulighed for tilkøb af head-up display.

Den korte ID. Buzz måler 4.712 mm i længden, mens versionen med lang akselafstand måler 4.962 mm.

Bus med plads til 7

Den lange akselafstand åbner op for mere plads og praktisk brug. Den godt 5 meter lange bus har rigelig plads til en tredje sæderække og større bagagerum.

ID. Buzz med lang akselafstand kan konfigureres med plads til fem (2/3), seks (2/2/2) eller syv personer (2/3/2). Det forreste passagersæde, de yderste sæder på anden række og sæderne på tredje række er udstyret med ISOFIX- og Top Tether-barnesædeforankringer som standard.

En ny varmepumpe øger effektiviteten om vinteren.

Som standard har den et 3-personers bænksæde som anden sæderække, som kan længdeforskydes med op til 200 mm. Som ekstraudstyr kan bilen bestilles med sædevarme på de yderste sæder i hver side.

De to individuelle sæder på tredje række kan forskydes i længderetning. Hvis ryglænet er klappet ned er der en helt plan flade helt frem til forsædernes ryglæn. De kan også fjernes helt.

Tredje sæderække er ekstraudstyr og kan fremover også bestilles til ID. Buzz med normal akselafstand.

Masser af plads til grej

Med fem sæder er der plads til 1.340 liter i bagagerummet i den lange version (1.121 liter i den korte). Foldes ryglænene på anden og tredje sæderække ned, er der plads til hele 2.469 liter. Med alle syv siddepladser i brug har ID. Buzz stadig et bagagerumsvolumen på 306 liter.

Ved at stryge fingeren hen over en funktionsflade i panoramataget eller ved hjælp af stemmestyring kan det skifte fra at være gennemsigtigt til at blive mælkehvidt og tilbage igen.

Den nye elmotor med 286 hk øger topfarten fra 145 km/t til 160 km/t. Den klarer 0 til 100 km/t på 7,9 sekunder.

Det nye store 86 kwh-batteriet kan lynoplades med op til 200 kW. Forberedelse til opladning af batteriet sker automatisk, hvis der er valgt en rute i navigationssystemet. ID. Buzz kan oplades via “Plug & Charge”, hvor opstart af opladning og betaling kører automatisk uden brug af ladekort eller apps.

AC opladning sker med 11 kW.

De to skydedøre er blevet større og kan bestilles med el-betjente sideruder.
ID. Buzz kommer med et nyt infotainmentsystem med de nyeste software, en ny grafik og en revideret menuopbygning.

ID. Buzz fås med head-up display, hvor kørselsinformationer og rutevejledning fra navigationssystemet vises.

Den lange ID. Buzz forventes introduceret i første halvdel af 2024. I 2024 introduceres en en GTX-version med firehjulstræk og en systemeffekt på 339 hk, der gør den i stand til at spurte til 100 km/t på kun 6,4 sekunder.

Foto: Volkswagen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Anbefalet