fbpx
 
Categories Bilnyheder

Slut med analoge instrumenter i ny Mercedes A-klasse

Posted on
Slut med analoge instrumenter i ny Mercedes A-klasse

Når Mercedes til marts lancerer den nye A-klasse, er det slut med analoge instrumenter. I stedet bliver du mødt af den fedeste widescreen, hvorfra alt betjenes med instrumenter og apps. Alene den lækre skærm kunne få mig til at køre til den nærmeste Mercedes forhandler, og bestille et eksemplar af den nye Mercer lige på stedet. Det ser super lækkert ud.

Det ydre ser bestemt også tillokkende ud. Jeg kan godt li’ de lidt skarpere linjer, hvor for- og baglygter er gjort smallere. Det giver en mere aggressiv og sportslig fremtoning. Jeg synes virkeligt, at det kører for Mercedes for tiden med deres design på de nye modeller. Det er super vellykkede linjer og et meget klart designsprog på tværs af de efterhånden mange Mercedes modeller. Godt gået!

Den nye A-klasse er blevet større både ude og inde og der er 30 liter mere plads i bagagerummet, som nu rummer 370 liter.

Selvom A-klassen er en bil i “kompaktklassen”, kan du bestille den med en masse lækkert ekstraudstyr, som man typisk kun finder i større og mere luksuriøse modeller såsom S-klassen. På listen med komfortudstyr kan du fx vælge massage i sæderne.

I forhold til køreoplevelsen, skulle Mercedes angiveligt have forbedret komforten og gjort bilen mere støjsvag end forgængeren.

Den nye A-klasse er fjerde udgave af den p.t. mindste model fra Mercedes. Den første A-klasse, som blev lanceret i 1997, blev berømt under en biltest i Sverige, hvor bilen væltede i den såkaldte elg-test, som er en undvigemanøvre (der var vist noget med bilens høje tyngdepunkt – uuuuups). Det fik ingeniørerne fra Stuttgart på overarbejde, hvilket resulterede i lanceringen af ESP-systemet (elektronisk stabilitet), som i dag er blevet vigtigt (standard) sikkerhedsudstyr i alle nye biler. Og tak for det!

Jeg vender tilbage med mere info om priser, motorer og biltest her på Carlife365, så snart jeg får fingrene i den nye Mercer.

Stay tuned!

Foto: Mercedes

5 kommentarer

5 kommentarer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Anbefalet